هنگام خرید آباژور به این 7 نکته دقت نمایید

آباژور ایستاده

یکی از مسائل مهمی که در هر خانه ای باید به آن توجه کرد، بحث نورپردازی است، شما باید با توجه به میزان نور خورشید و نحوه قرار گرفتن در معرض نور خورشید تصمیم بگیرید که چگونه از نور مصنوعی استفاده کنید. آباژور و لوستر از جمله منابع نور مصنوعی هستند که علاوه بر تامین نور محیط، زیبایی خاصی دارند و به عنوان لوازم تزئینی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

آباژورها انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به نیاز منزل خود این محصول را خریداری کنید زیرا انتخاب اشتباه نه تنها نیاز شما را برآورده نمی کند، بلکه باعث ایجاد مزاحمت نیز می شود. از آنجایی که از این محصول به عنوان یک وسیله تزئینی نیز استفاده می شود، توصیه می کنیم آن را با سایر وسایل تزیینی منزل مانند ساعت دیواری، تابلو دیواری، آینه، و حتی در صورت ممکن با پرده نیز هماهنگ و ست کنید تا خانه شما باشکوه و زیبا به نظر برسد.

در زمان خرید آباژور همانند بقیه وسایل منزل لازم است که برخی اقدامات مخصوص را انجام بدهیم و بعضی از نکات مهم را در نظر بگیریم که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

چگونه آباژور خوب خریداری کنیم؟

برای خرید وسایل منزل همه ما در ابتدا به تحقیق کردن و جمع آوری اطلاعات مربوطه می پردازیم و با در نظر گرفتن سلایق و حساسیت های خاص مناسب ترین وسیله را تهیه میکنیم برای خرید آباژور نیز به همین روند اقدام میکنیم، اولین سوال مهم این است که تهیه آباژور در منزل شما برای چه کاری صورت میگیرد برای مثال : تزئین، زیبایی، دکوراسیون و روشنایی.

برای برخی از افراد تهیه آ‌باژور مدرن در اولویت قرار د ارد زیرا خواهان این هستند که آباژور آنها ظاهر مناسبی داشته باشد و با ترکیب دکوراسیون منزل آنها هارمونی ایجاد کند، ابه این گونه افراد که کاربری آباژور برای آنها اهمیت زیادی ندارد توصیه می گردد که به هنگام خرید به فاکتور هایی مانند: ایستاده و رومیزی بودن آباژور، زیبایی و سایز آن اهمیت بدهند به این گونه افراد آباژور رومیزی مدل KLS را پیشنهاد می کنیم.

آباژور مدل KLS

البته در سبک کلاسیک نیز همچینین افرادی وجود دارند که به آنها نیز توصیه می گردد که از آباژور رومیزی آرام مدل 7033 استفاده کنند.

آباژور رو میزی کدل آرام 7033

آباژور ایستاده یا آباژور رومیزی؟

در جواب این سوال میگوییم که این موضوع هم سلیقه ای میباشید اما راهنمایی مربوط به انتخاب بین آباژور رو میزی و آباژور ایستاده این است که اگر در نظر دارید که قسمت کمی از فضای مورد استفاده شما روشن بشود بهتر است از آباژور رومیزی با شید(کلاهک) مناسب استفاده کنید البته اگر نور کمی بیشتر مد نظرتان است باید از آباژور ومیزی با شید روشن استفاده کنید آباژور ها با شید تیره نور کمتری را در فضا می تابانند.

حال برعکس این موضوع، اگر در نظر دارید که قسمت بیشتری از فضای منزل شما روشن بشود توصیه میشود که از آباژور ایستاده(آباژور کنار سالنی) یا آباژور سه پایه(بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون) استفاده کنید نکته مهم توجه به ابعاد و محل قرار گیری آن است، آباژور رومیزی باید در مکانی قرار بگیرد که جلوی رفت و آمد را نگیرد و کاربری و زیبایی آن محسوس باشد.

آباژورهای ایستاده پایه بلندی دارند و در انتهای آن لامپ و منبع نور تعبیه شده است، این مدل دارای بازوی متحرک نیز می باشد که با توجه به نیاز خانه می توانید جهت روشنایی آن را تغییر داده و تنظیم نمایید.

آباژور

نکات مهم هنگام خرید آباژور

هنگام خرید آباژور چند نکته قابل توجه وجود داردتا از همه جهات از خرید خود اطمینان حاصل کنید از جمله این نکات باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- توجه به شرایط لوستر و چراغ ها

قبل از خرید بهترین آباژور باید نیاز و هدف دقیق آباژور را مشخص کنید که برای کدام قسمت از خانه می خواهید آباژور بخرید، اتاق کوچک یا بزرگ و غیره

2- توجه به کیفیت و اطمینان از سالم بودن آباژور

کلاهک آباژور یکی از مهمترین نکات است زیرا درصد بالایی از کیفیت محصول را نمایان می کند و توجه به طرح، شکل، رنگ و جنس محصول نیز حائز اهمیت است. کلاهک آباژور باید مرغوب، ایمن و مقاوم در برابر حرارت لامپ باشد تا نسوزد و تغییر رنگ ندهد.

3- ارتفاع شید آباژور از زمین یا میز

با توجه به محیط و میزان روشنایی مورد نیاز شما باید به این نکته توجه کنید که ارتفاع شید آباژور باید مناسب باشد تا بتوانید مقدار نور مورد نیاز محیط را تامین نمایید.

4- طول و عرض و ابعاد آباژور

با توجه به مساحت منزل و نوع دکوراسیون منزل اندازه آباژور و همچنین نوع آباژور(ایستاده یا رومیزی) بسیار مهم است تا از خرید این محصول پشیمان نشونید. اگر یک انتخاب مناسب و درست را داشته باشید نه تنها از خرید خود لذت می برید بلکه یک زیبایی خاص را به محیط منزل خود می بخشید.

5- نوردهی آباژور

اما یکی از مهمترین نکات خرید این محصول نوردهی آن است. مخصوصا برای اتاق خواب یک آباژور با کیفیت تهیه کنید که نور را مستقیماً پخش نکند چون برای چشم مضر است، بهتر است از آباژورهای رومیزی که به خوبی روی تخت قرار می گیرند استفاده کنید.

6- قیمت خرید و بودجه آن

قاعدتا این موضوع می تواند خیلی از انتخاب ها را تغییر دهد. اینکه در ابتدا مشخص کنید چقدر بودجه باید برای خرید یک آباژور تخصیص دهید می تواند در خرید به شما کمک کند. 

7- توجه به سبک دکوراسیون منزل و سلایق فرد

سبک دکوراسیون شما مدل آباژور شما را تعیین می کند. شما می توانید با توجه به پرده، مبلمان، تابو دیواری و دیگر موارد نوع آباژور خود را انتخاب و اقدام به خرید کنید.

 

بیشتر بدانید : رازهای انتخاب آباژور که طراحان داخلی نمیخواهند شما بدانید

 

آباژور فلزی رومیزی

 

آباژور و دکوراسیون داخلی 

اولین چیزی که در دکوراسیون منزل و وسایل خانه به چشم می آید شکل هندسی وسایل و لوازم تزئینی است و برای مثال هماهنگی شکل گرد یا مستطیل میز با آباژور و یا جنس میز چوبی و آباژور چوبی نیز تاثیر چشمگیری در دکوراسیون و زیبایی منزل میگذارد، زاویه پاشش نور به اطراف به سبب قرار گیری آباژور دار مکان مناسب نیز باعث زیبایی و جلوه بیشتر آن می شود.

طبق یک اصل تجربی به کار بردن آباژور چوبی ایستاده معمولا در فضاهایی مثل پذیرایی و هال مورد استفاده قرار میگیرد و آباژور رومیزی در کنار تخت خواب جای میگیرد، استفاده از این اصل در زمان خرید آباژور یک اصل سلیقه ای می باشد واحتمال دارد استفاده از آباژور بر احسب متراژ و وسایل خانه متفاوت است.

 نکته آخر این است که در زمان خرید آباژور باید دقت داشته باشیم که پایه آباژور چوبی در زمان ایستادن به محکم بودن و ثابت بودن آن بستگی دارد در بعضی از آباژو های ایستاده ویژگی تنظیم ارتفاع در مدت زمان طولانی و چندین بار استفاده، معمولا آباژور دچار لغزش در زمان استفاده می شود پس در موقع خرید آباژور این نکته را در نظر بگیرید که اگر پایه های آباژور با قطر و جنس مناسب و کیفیت بالا باشند، قدرت نگهداشتن آباژور در ارتفاع های مختلف را داشته باشد.

آباژور رومیزی یا چراغ خواب

تفاوت آباژور و چراغ خواب

آباژور یکی از منابع نور و روشنایی است که گاهی به عنوان چراغ خواب مورد استفاده قرار می گیرد، برخی از آباژورها برای چراغ خواب و برخی با ظاهری درخشان و تزیینی برای دکوراسیون اتاق نشیمن مناسب هستند. چراغ خواب ها نیز انواع مختلفی دارند و برخی دارای سایه بان یا روکش هایی بعنوان کلاهک دور لامپ هستند و برخی از انواع آن پوششی مانند کلاهک ندارند و فقط چراغ های کوچک مناسب برای خواب هستند.

  • آباژورها طراحی منحصر به فرد و زیبایی دارند و اغلب به صورت تزئینی استفاده می شوند، اما چراغ خواب کاربردی است.
  • ممکن است چراغ خواب شیلد یا کلاهک نداشته باشد اما آباژور دارای روکش یا سایه بان ذوزنقه ای یا استوانه ای است.
  • چراغ‌های کنار تخت معمولاً رومیزی یا دیواری هستند، اما آباژورها می‌توانند دیواری، رومیزی، پایه دار یا سقفی باشند.
  • نور چراغ خواب ملایم است اما چراغ می تواند نور زیادی داشته باشد و منبع نور سالن باشد.

انواع آباژور

مکان مناسب برای قرار دادن آباژور

وقتی نوبت به دکوراسیون خانه می رسد، نورپردازی داخلی مناسب می تواند به ایجاد فضایی گرم و جذاب کمک کند. شما گزینه های زیادی برای نورپردازی خوب دارید، اما آباژورها یکی از پرکاربردترین چراغ ها در این زمینه هستند. شاید این سوال برای شما پیش آنده باشد که بهترین مکان برای قرار دادن آباژور کجاست؟ این محصول را می توان تقریباً در هر قسمت از فضای خانه شما قرار داد زیرا طرح ها و سبک های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند مکمل هر طراحی داخلی و متناسب با هر بودجه باشد.
اینکه کدام شکل و اندازه آباژور را انتخاب کنید به فضایی که می خواهید آن را قرار دهید بستگی دارد. در نتیجه بهتر است ابتدا یک طرح کلی از خانه تهیه کنید و سپس بهترین مکان را برای قرار دادن آباژور پیدا کنید.
برای این کار، پس از اتمام طراحی داخلی خود، مکانی مناسب و تاریک را پیدا کنید که می خواهید بیشتر به آن توجه شود سپس آباژور را در آن قسمت قرار دهید.

بهترین توصیه ما به شما عزیزان این است که کالاهای مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر مثل فروشگاه اینترنتی خانه شما تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل به راحتی آن را رفع کنید و با اطمینان و آسودگی خاطر خرید خود را انجام بدهید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp