نکاتی برای استفاده از باربیکیو در باغ و منزل

نکاتی برای استفاده از باربیکیو در باغ و منزل

کلمه باربیکیو یا آنچه به نام باربیکیو شناخته می شود از کلمه باباکوآ آمده است. باباکوآ روشی است برای دود کردن غذا در هند که از قدیم الایام برای دود کردن ماهی و غذاهای دریایی استفاده می شد، سپس اسپانیایی ها کلمه باباکوآ را به کشور خود آوردند و پس از مدتی از این ساختار برای تهیه غذا استفاده کردند. با گذشت زمان، کلمه Babakwa برای تلفظ آسان تر به باربیکیو تغییر کرد. امروزه به پختن گوشت با حرارت و زمان بیشتر باربیکیو می گویند و این کار به صورت گریل و منقل انجام می شود. گوشتی که در کباب کردن استفاده می شود معمولاً برش های استخوانی بزرگ مانند دنده است.

فهرست مطالب

هیچ چیز مانند یک باربیکیو خوب قدیمی در باغ با دوستان و خانواده، در فصل تابستان لذتبخش نیست همان طور که در جریان هستید افراد در هر شرایط آب و هوایی نمی توانند در باغ حضور پیدا کنند و با دوستان خود اوقات خوشی را تجربه کنند و تنها در روزهای گرم و معتدل تصمیم می گیرند که با دوستان خود اوقات خوشی را سپری کنند و برای دورهمی های خود معمولا به دنبال کباب کردن، برگر کبابی و غیره هستند.

نکاتی مهم در زمان استفاده از باربیکو در باغ

نکاتی مهم در زمان استفاده از باربیکو در باغ

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با نکاتی مهم در زمان استفاده از باربیکو در باغ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید و از نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم نهایت بهره و استفاده را ببرید.

کباب کردن روشی بسیار عالی برای طبخ بسیاری از غذاها به شمار می آید شما می توانید با کمک زغال، منقل و باربیکیو مواد عذایی مختلف را کبابی کنید و طعمی بی نظیر را به آن ها هدیه دهید.

در برخی مواقع در زمان کباب کردن با باربیکو خطرات بسیاری وجود دارد و شما باید به گونه ای عمل کنید که خطرات احتمالی را کاهش دهید این امر تنها با پیروی از نکات ایمنی در زمان استفاده از باربیکیو امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا به نکات مهمی اشاره کنیم.

از گریل درمحفظه های روباز استفاده کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که کباب پز خود را در گاراژ یا زیر یک بالکن سرپوشیده استفاده کنید، اما بهتر است که بدانید ساختار کوره های پروپان و گاز و زغال چوب برای محیط های بیرون طراحی شده اند چرا که امکان تولید گازهای سمی می کنند که می توانند برای سلامت افراد خطرناک باشد و یا این که شدت آتش سوزی آن از مقدار طبیعی بیشتر باشد بنابراین باید در زمان استفاده از باربیکیو نهایت دقت خود را به کار ببرید که قسمت بالا و اطراف گریل شما بدون مانع باشد.

گریل خود را دور از خانه خود قرار دهید

گریل خود را دور از خانه خود قرار دهید

کوره های باربیکیو به گونه ای طراحی شده اند که در قسمت های بیرون ساختمان و مقابل  درب پشتی یا روی عرشه پشتی در مقابل نرده قرار دهید. شما باید از قرار دادن گریل خود در  مناطقی که خطر آتش سوزی دارد اجتناب کنید چرا که امکان ایجاد آتشسوزی بالقوه می کند. توجه داشته باشید باربیکیوهایی  که خیلی نزدیک به خانه یا سایر سازه های چوبی هستند قابلیت گرم کردن مناطق مجاور را دارند و خطر آتش سوزی را بیشتر می کنند بنابراین بهتر است این تجهیزات را حداقل 10 الی 15 متر از خانه یا سایر سازه ها دور نگه دارید.

مطمئن شوید که گریل شما روی یک سطح صاف و هموار قرار دارد

باربیکیویی که روی شیب یا سایر سطوح ناهموار قرار گرفته است، امکان واژگونی آن وجود دارد و می تواند خطر آتش سوزی را افزایش دهد از این رو اطمینان حاصل کنید که کباب پز شما بر روی یک سطح ثابت نصب شده است تا در هنگام پخت غذا هیچ گونه مشکلی برای شما به وجود نیاید.
گریل خود را هر چند وقت یکبار بررسی کنید.

اگر در طول ماه های زمستان از باربیکو خود استفاده نکرده اید و آن را جمع کرده اید بهتر است که در زمان استفاده کردن آن  را به طور کامل بررسی کنید. چرا که نشتی در خطوط گاز می تواند باعث ایجاد پروپان یا گاز غیر طبیعی در داخل BBQ شود و خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد از این رو بهتر است که قبل از استفاده از کباب پز، خطوط گازی باربیکیو را بررسی کنید تا از نشتی آن ها مطمئن شوید، توجه داشته باشید برای آن که گازهای مانده در باربیکو را خارج کنید قبل از روشن کردن و استفاده از این محصول درب باربیکیو چند دقیقه ای را باز کنید.

همیشه بعد از استفاده گریل خود را تمیز کنید

همیشه بعد از استفاده گریل خود را تمیز کنید

باربیکیو کردن مرتب باعث می شود که چربی روی صفحات گریل جمع نشود و در زمان روشن کردن و استفاده از آن شاهد بوی نامطبوع آن نباشید، بهتر است که بدانید چربی جمع شده در سینی باربیکیو می تواند به عنوان سوخت عمل کند و در حین روشن کردن گریل آتش بگیرد. برای جلوگیری از هرگونه خطر حتمالی بهتر است بعد از هر بار استفاده از باربیکو آن را با برس مخصوص که برای این کار طراحی شده است تمیز کنید و در صورت تجمع هرگونه چربی در سینی آن را شسته و خشک نمایید و مجددا آن را سرجای خود قرار دهید.

کباب پز خود را در حین استفاده بدون مراقبت رها نکنید

هنگام پختن غذا هرگز گریل را بدون مراقب رها نکنید و حتما در زمان استفاده از این تجهیزات همواره باید یک نفر از آن مراقبت کند چرا که باربیکو با توجه به حرارت بالایی که دارد علاوه بر این که می تواند کباب شما را جزغاله کند خطرات بسیار دیگری را برای شما به همراه دارد و منجر به آتش‌سوزی شوند. در صورتی که مجبورید باربیکیو را لحظاتی رها کنید بهتر است از فرد دیگری کمک بخواهید تا مراقب دستگاه شما باشد.

در زمان استفاده از باربیکیو لباس مناسب بپوشید

لباس‌ هایی که آستین ‌های بلند یا تکه ‌های آویزان دارند در زمان نزدیک شدن به شعله آتش، ممکن است  آتش بگیرند. بنابراین در زمان کباب کردن غذا،  بهتر است لباس هایی بپوشید که در فرآیند پخت اختلال ایجاد نکند.

یک بطری آب دم دست داشته باشید

امکان خارج شدن چربی از گوشت در زمان کباب کردن وجود دارد که منجر به آتش گرفتن می شود و در صورتی که به حال خود رها شود، شعله ها بیشتر می شوند و موجب ایجاد دود می شود  بنابراین یک بطری پر از آب در کنار گریل خود قرار دهید تا بتوانید شعله های کوچکتر را قبل از پخش شدن خاموش کنید.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو

باربیکیو با یک ریشه انگلیسی، روشی برای آشپزی و پخت و پز می باشد.با استفاده از این محصول آماده کردن کباب چند ساعت طول می کشد و گوشت به آرامی پخته می شود. در گذشته سوراخ هایی در زمین حفر می کردند و گوشت حیوانات را داخل آن می گذاشتند و با برگ و سنگ می پوشاندند تا گوشت را بپزند. کباب کردن و پختن غذا با قرار دادن گوشت روی شعله توسط همه ملت ها انجام می شد. مزیت پخت به این روش این است که غذا آسان و خوشمزه است.

با پیشرفت لوازم تفریحی و راحتی در پخت پز، باربیکیو های دارای پلوپز و با جنس چدن و فلز هم در این میان غوغایی بپا کرده اند.

از باربیکیو پارتی آخر هفته غافل نشوید!!! بوی تند غذای کباب شده کاملاً تسکین دهنده حواس است. همه چیز، از همبرگر و دنده ها، گرفته تا مرغ و گوشت و حتی سبزیجات گیاهی یا وگان، وجود دارد به معنای واقعی کلمه برای هر شخصی با هر لایف استایلی خوردنی لذیذ وجود دارد.

باربیکیو ذغالی چرخ دار

چرا باید از باربیکیو استفاده کنیم؟

این روش آشپزی به خصوص برای کسانی که به تعطیلات می روند سرگرم کننده و لذت بخش است.
با استفاده از این روش و دستگاه پخت گوشت می توان:

  • از خشک شدن گوشت جلوگیری می کند و گوشت را آبدار و لطیف می کند.
  • طعم دودی که با این روش به گوشت داده می شود بسیار پرطرفدار است که می تواند حرارت را کم یا زیاد کرده و فرآیند پخت را در هر زمانی متوقف کند.
  • حفظ ارزش غذایی محصولات
  • حاوی چربی کمتری نسبت به سایر روش های پخت است
  • نیازی به روغن ندارد

یکی از بهترین سرگرمی های تابستانی است، یکی از راه های عالی برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان و عزیزان با استفاده از هنر آشپزی، درست کردن کباب است، استفاده از کباب پز یکی از روش هایی است که لذت این رویداد را چندین برابر می کند.

محل قرار دادن باربیکیو می تواند به طور مستقیم روی کیفیت پخت و موفقیت آمیز بودن دورهمی تاثیر بگذارد، به خاطر بسپارید که باربیکیو مانند یک آتش روباز است به همین دلیل همیشه مراقب دور و بر باشید.

باربیکیو و آتشدان مدل پارمیس

نکات ایمنی استفاده از باربیکیو

  1. فاصله مناسب بین باربیکیو تا خانه را حفظ کنید.
  2. منقل را همیشه بر روی یک سطح صاف و تمیز و دور از هرگونه مواد اشتعال زا قرار بدهید.
  3. اطمینان حاصل کنید که هیچ شاخه درختی در نزدیکی محل قرار گیری آتشدان نباشد، این فاصله باید 10متر از درختان و 5 متر از سازه های بتنی و آجری باشد.
  4. دود کباب دارای مونواکسید کربن و مواد خطرناک دیگر است بنابراین بررسی مسیر وزش باد را فراموش نکنید و میز و صندلی باغی را در فاصله و جهت مناسبی از باربیکیو قرار دهید، چرا که دود آتش وارد مو، لباس، شش ها و چشم می شود و اثرات زیان باری به سلامتی وارد می کند.
  5. اگر باربیکیو را در فضای بسته می گذارید قرار دادن دودکش را فراموش نکنید.
  6. همیشه حواستان به باربیکیو روشن باشد، هیچوقت اجازه ندهید کودکان یا حیوانات به باربیکیو نزدیک بشوند، یادتان باشد کودکان نسبت به خطرات محیط پیرامون آگاهی ندارند.
  7. هیچگاه سعی نکنید یک منبع روشن را جا به جا کنید برای انجام اینکار حداقل 1 ساعت صبر کنید تا منبع سرد شود.
  8. لباس مناسب بپوشید و به خاطر داشته باشید لباس ها خیلی زود آتش می گیرند بنابراین حواستان به آستین ها، پیشبند و قسمت های بلند لباس باشد که به آتش نزدیک نشوند.
  9. برای مهار کردن آتش همیشه حاضر باشید، جوش شیرین و یا کپسول آتش نشانی را دم دستتان داشته باشید، اگر کپسول آتش نشانی ندارید یک سطل خاک کنار منقل ایستاده خود نگه دارید، هیچ گاه برای خاموش کردن آتش روغنی از آب استفاده نکنید و یادتان باشد مدیریت بحران در شرایط بد فقط و فقط با حفظ خونسردی و آرامش و سرعت عمل میسر می گردد.

با دنبال کردن این نکات می توانید امنیت خانواده و خودتان را تضمین کنید و با لذت کبابتان را نوش جان کنید.

باربیکیو ذغالی بهمراه توری

مزایای خرید باربیکیو

بسیاری از افراد دوست دارند هنگام مسافرت یا بیرون رفتن برای تفریح ​​از چیزهای سرخ شده و سیخ شده استفاده کنند.
به همین دلیل سعی می کنند با گذاشتن سنگ و آجر دورچین، گوشت را درست کنند.
البته این روزها با مدرن شدن، دستگاه هایی ساخته شده که به راحتی می توانند این کار را انجام دهند، این دستگاه ها در مدل ها و اندازه های مختلف تولید می شوند.
در تعریف باربیکیو باید بگوییم که روشی است برای کباب کردن و پختن غذا روی میله یا سیخ، اکنون این دستگاه می تواند با زغال، برق یا گاز کار کند، به عبارتی گرمای خود را از راه های مختلف دریافت می کند و ممکن است. گوشت را کمی کباب کنید.
در این دستگاه غذا با سرعت کم و حرارت کم و به آرامی برای مدت طولانی سرخ می شود، افرادی که از این روش و دستگاه استفاده می کنند باید حوصله زیادی داشته باشند تا گوشت های وحشی به خوبی سرخ شوند.
در این دستگاه ها فرآورده های گوشتی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ و کباب ترکی عمدتاً طبخ می شود.
با این روش پخت غذا و گوشت حتی مغز آن پخته و نرم می شود و افراد مختلف به خصوص افراد مسن و کودکان به راحتی می توانند آن را بخورند.
گوشت پخته شده به این شکل خوب پخته می شود اما نکته اینجاست که تمام آب آن خشک نمی شود و به همین دلیل خوش طعم و آبدار خواهد بود.
لازم به ذکر است که در این روش پخت، گوشت در تماس مستقیم با آتش نیست و فقط از حرارت برای پخت گوشت استفاده می شود.

باربیکیو بیشتر از هر فصلی در تابستان و گرمای هوا مورد استفاده قرار می گیرند با این حال هیچ کس دوست ندارد زمانی که هوا 30 درجه است در زیر تابش مستقیم خورشید و یا در کنار شعله آتش قرار بگیرد، از این رو باربیکیو را در سایه قرار دهید و یا اگر به سایه دسترسی ندارید می توانید از چتر و سایبان باغی ترجیحا ضد آب استفاده کنید تا در صورت بارش باران پیش بینی نشده برنامه شما خراب نشود.

حتما بخوانید: نکات مهم در چیدمان میز و صندلی باغی

 

چگونه کباب پز را تجهیز کنیم؟

1-منطقه کباب پز با باربیکیو شروع می شود اما به همین جا ختم نمی شود، وجود یک میز و صندلی باغی مناسب برای برش غذا، استراحت، نگهداری و قرار دادن ظروف لازم، میل کردن(سیخ زدن) غذا و انجام بازی هایی مانند شطرنج، منچ و غیره امری بسیار ضروری است.

 

میز و صندلی باغی و تراس مدل مهتاب

 

2- نور پردازی را فراموش نکنید، باید یک چراغ فانوس یا چراغ، آویز سقفی روشن بالای محل پخت و پز وجود داشته باشد در غیر این صورت هنگام غروب، شما به راحتی نمی توانید درک کنید که غذا شما نیاز به زمان پختن دارد یا خیر؟!

3- تزیین فضا با گل و گیاه طبیعی و یا مصنوعی، معمولا اغلب مردم استفاده از گل و گیاهان طبیعی را ترجیح می دهند اما در این میان نیز بعضی از افراد استفاده از دیوار سبز مصنوعی و یا چمن مصنوعی را به سبب مزیت عدم نیاز به رسیدگی روزانه ترجیح می دهند.

وجود فضای سبز و خصوصا چمن برای کودکان حائز اهمیت است زیرا به راحتی می توانند مشغول بازی شوند و روح کودکانه خود را در طبیعت اطرافشان پرواز بدهند، انواع چمن مصنوعی زمینی، دیواری و غیره مناسب با نیاز شما در سایت فروشگاه اینترنتی خانه شما وجود دارد.

چمن مصنوعی

 

4- اگر نگران هستید که گوشت شما به هنگام گریل مغز پخت شود و روی این نکته حساس هستید می توانید برای گریل کردن گوشت روی باربیکیو از روش غیر مستقیم استفاده کنید یعنی گوشت را در تابه گریل چدنی بگذارید و روی باربیکیو قرار بدهید در نتیجه گوشت شما کاملا مغز پخت و لذیذ می شود.

 

تابه گریل چدنی

 

همچنین برای زیباتر شدن محیط باربیکیو پارتی می توانید یک حوضچه آب کوچک با استفاده از سنگ و بتن در حیاط خود درست کنید و زیبایی و دلبازی محیط را چندین برابر افزایش بدهید، همه چیز برای یک مهمانی باربیکیو در سایت خانه شما حاضر است پس بزن بریم.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp