نکات مهم انتخاب آینه دکوراتیو + راهنمای خرید

نکات مهم انتخاب آینه دکوراتیو و راهنمای خرید

امروزه برای جلوه زیباتر در دیوارهای منزل از آینه های دیواری یا استیکر آینه استفاده می کنند. این امر باعث پخش نور بیشتر و جلوه زیباتری به دیوار های منزل شما می شود.

همه ما می خواهیم یک آپارتمان، اتاق خواب و خانه کامل داشته باشیم. این روزها لوازم جانبی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای جذابیت بیشتر خانه خود استفاده کنید. یکی از چیزهایی که می توانید برای دکوراسیون خاص خریداری کنید، آینه های تزئینی است. آینه های دکوراتیو جنبه تزیینی دارند و در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. می توانید از این آینه ها در همه جای خانه مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی و حتی حمام و توالت استفاده کنید.

آینه های دکوراتیو جدیدا به یکی از پرطرفدار ترین لوازم دکوراتیو انتخاب می شوند و این می تواند انعکاس نور، گرمابخشی و بزرگ نشان داده شدن محیط منزل شما باشد. پس با توجه به ابعاد و مدل های مختلف آینه می توانید یک محصول زیبا و شیک را برای پذیرایی، سالن نشیمن، اتاق خواب ها و یا آشپزخانه خود انتخاب کنید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که تمایل دارید در دکوراسیون منزل خود از آینه دکوراتیو استفاده کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید چرا که این مقاله برای افرادی که تمایل دارند اطلاعات خود را در ارتباط با دکوراسیون منزل خود به روز کنند و زیبایی و آرامش بسیاری را برای محیط به وجود بیاورند اهمیت بالایی دارد.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی محیط محدود به زمان خاصی نیست و همه افراد در هر دوره و زمانی می توانند از آن در طراحی منزل خود استفاده نمایند و در زمان قدیم به آینه ها دکوراتیو نمی گفتند اما بهتر است که بدانید افراد از دیرباز تا کنون علاقه بسیاری به استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی داشتند و از آینه در ابعاد و اندازه های مختلفی برای منزل خود استفاده می کردند و شاهد این امر وجود آینه کاری های بی نظیری است که از در بسیاری از بناها به جا مانده است و شما گر بناهای مربوط به دوران قاجار و صفویه را مشاهده کنید پی به این شاهکار هنری خواهید برد؛ اما این روزها افراد در زمان استفاده و خرید آینه خود را محدود کرده اند و همواره این سوال برای آن ها به وجود می آید که آینه ها را در کدام قسمت از منزل خود استفاده کنند که بیشترین جلوه را برای منزل به همراه داشته باشد؟

ما در این مقاله از وبسایت خانه شما در تلاش هستیم اطلاعات مفیدی را در ارتباط با نکات مهم در زمان خرید و انتخاب آینه دکوراتیو با شما دوستان عزیز در میان خواهیم گذاشت تا به دقت و ذهن بازتری این محصولات را برای ساختمان خود خریداری کنید.

اطلاعاتی در مورد آینه دکوراتیو

اطلاعاتی در ارتباط با آینه دکوراتیو

از مهم ترین تکنیک ها در خانه های امروزی می توان به آینه های دکوراتیو اشاره کرد که در رنگ ها و طرح های مختلفی از جمله طلایی، برنزی و نقره ای تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام از آن ها می توانند تغییرات بسیاری را در محیط شما به همراه داشته باشند و افرادی که در دکوراسیون منزل به جزئیات توجه بسیاری دارند می توانند از این تجهیزات بیشترین استفاده را ببرند و بهتر است که بدانید با کمک این محصولات شما به راحتی می توانید جایگزینی مناسب برای دکوراتیوهای سنگین و جاگیر خود پیدا کنید و انرژی و زیبایی بسیاری را برای محیط خود به وجود آورید.

آینه های دکوراتیو که در فروشگاه خانه شما به فروش می رسد در عین ظرافت و زیبایی بسیاری که دارد می توان درخشش بسیاری را برای محیط منزل شما به وجود بیاورد و به تنهایی جز یکی از لوزا م و دکوراسیون پایه در منزل شما استفاده شود برای نمونه اگر در منزل خود آینه و کنسول ندارید ایرادی ندارد شما می توانید با استفاده از چند آیینه دکوراتیو منزل خود را به بهترین شمل ممکن تزیین کنید و در قسمت های درستی از منزل خود آن را نصب نمایید.

چگونه یک آینه مناسب انتخاب کنیم؟

وجود آینه در خانه شما ویژگی های یادی می تواند داشته باشد. آینه ها نور را منعکس می کنند، فضاها را بزرگتر نشان می دهند و در کل اتاق ها را بهتر نشان می دهند. اما قبل از اینکه شروع به آویختن آینه ها بر روی دیوار بکنید، بهتر است به چند نکته درباره انتخاب آینه و محل قرار دادن آن توجه کنید.

 

انتخاب آینه به عنوان دکوری

 

انعکاس تصویر اجسام

قبل از نصب آینه توجه کنید که چه چیزی روبروی آن است. در حالی که ما اکثرا آینه ها را در فضایی نصب می کنیم که دیوار خالی هست، بسیار مهم است که بدانیم تصویر چه چیزی در آن منعکس می گردد. وقتی آینه را در مقابل دکوری ارزشمندی مانند تابلو دیواری یا تابلو فرش آویزان می کنید، ارزش آن را دو چندان می کند. و یا وقتی در مقابل پنجره نصب می گردد به طور گسترده ای پخش نور را بیشتر می کند. 

محل نصب

صرف نظر از اینکه آینه در مقابل چه چیزی نصب می گردد، باید در ارتفاع مناسبی هم نیز نصب گردد. برخلاف آثار هنری که باید در ارتفاعی برابر با خط دید نصب گردد، ارتفاع نصب آینه ها وابسته به مورد استفاده آن ها می باشد. نصب آینه در مسیر خط دید در خیلی موارد قابل قبول است اما بالاتر یا پایین تر نصب کردن آن هم می تواند انجام پذیرد.

 

انتخاب آینه

 

بزرگ فکر کنید

از اینکه آینه های بزرگ را در فضاهای کوچک نصب کنید هراسی نداشته باشید. آینه های تصویر مجازی از محیط ایجاد می کنند که باعث می شوند تا اتاق های کوچک، بزرگتر دیده شوند. یک دیوار کامل اتاق را کاملا با آینه بپوشانید تا تاثیر آن را ببینید. همینطور در راه رو های باریک نیز آینه تاثیر خوبی خواهد داشت.

 

آینه دکوراتیو

 

نقاط کانونی درست کنید

آینه ها نقاط کانونی خوبی درست می کنند به همین خاطر است که اکثرا بالای طاقچه و بوفه اتاق ناهار خوری نصب می کنند. آویزان کردن آینه در دو طرف اتاق باعث ایجاد نقاط کانونی خوبی می شوند. اگر تمام یک دیوار را آینه نصب نمایید همه چیز زیباتر خواهد شد.

شکل و اندازه آینه دکوری

استایل و شکل آینه

آینه ها انواع و شکل های مختلفی دارند، مدرن، سنتی، لبه دار و تقریبا همه اشکال مختلف. در نظر بگیرید که با نصب آینه چه تاثیری می خواهید بر فضای اتاق بگذارید. یک فریم زرق و برق دار نسبت به یک فریم ساده چوبی تاثیر متفاوتی بر اتاق خواهد گذاشت. خود شیشه آینه نیز اهمیت دارد، شیشه مات و دودی و طرح دار می تواند مود و تاثیر بسزایی بر فضای محیط بگذارد.

آینه را محکم نصب کنید

یک میخ کوچک بر روی دیوار نمی تواند آینه را به خوبی نگه دارد. از میخ های مخصوص دیواری و یا نگهدارنده های پروانه ای استفاده کنید. بهتر است که دو عدد میخ استفاده شود هرکدام در یک سمت ضلع آینه. این باعث می شود که آینه به صورت صاف بر روی دیوار قرار گیرد. اگر آینه را با سیم به یک میخ آویزان کنید نه تنها خطرناک است بلکه باعث می شود آینه به صورت کج و شیبدار بر روی دیوار قرار گیرد. اگر آینه سنگین است بهتر است توسط نصاب حرفه ای این کار انجام پذیرد.

راهنمای خرید آینه دکوری

همچنین خالی از لطف نیست که بدانید: هنر انتخاب یک مجسمه دکوری مناسب برای دکوراسیون منزل

راهنمای خرید یک آینه دکوراتیو 

امروزه همه طراحان دکور حرفه ای از روش های مدرن و مینیمال برای جذابیت بیشتر خانه های خود استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از مبلمان مدرن، وسایل دیگری نیز وجود دارند که بسیار محبوب هستند. این اکسسوری ها ظاهر جدیدی به خانه شما می دهند.

همه ما دوست داریم از روش های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون منزل استفاده کنیم. یکی از این روش ها استفاده از آینه های دکوراتیو یا استیکرهای دیواری است. این محصولات این روزها طرفداران زیادی دارند و به راحتی می توانند به لوازم و دکوراسیون منزل شما اضافه شوند.

فرقی نمی کند خانه شما کلاسیک باشد یا مدرن. می توانید یک آینه زیبا انتخاب کنید و زیبایی دو چندانی را به خانه خود بیاورید. می توانید در هر گوشه ای از اتاق یا سالن خود آینه های تزئینی نصب کنید. ورودی منازل، راهروها، اتاق خواب ها، اتاق نشیمن و حتی کمدها مکان های ایده آلی برای نصب این آینه ها هستند. در ادامه شما را برای خرید این نوع محصولات راهنمایی می کنیم.

چرا از آینه دکوری استفاده کنیم؟

استفاده از آینه به شما کمک می کند خانه خود را بزرگتر نشان دهید. اگر خانه شما کوچک است، آینه ها می توانند در وسعت و دلباز بودن منزل شما کاربردی باشند. علاوه بر این وجود آینه در خانه باعث می شود تا نور طبیعی و مصنوعی در آن منعکس شود. در نتیجه فضایی دلپذیر و آرام خواهید داشت.

با خرید آینه دکوراتیو نیازی به صرف هزینه زیادی برای داشتن یک دکوراسیون شیک و جدید ندارید. این محصولات با پرداخت هزینه ای اندک به شما کمک می کنند تا ظاهر منزل خود را تا حد زیادی تغییر دهید.

آینه دکوراتیو چند تیکه

مدل آینه های موجود در بازار

آینه ها از جنس و مدل هایی همچون شیشه و پلکسی گلاس ساخته شده اند. آینه های شیشه ای انعکاس منظم و بهتری را دارند. اما باید توجه داشته باشید که این مدل از محصولات سنگین تر و در نتیجه شکننده تر هستند. اکثر آینه های موجود در بازار از پلکسی گلاس ساخته شده اند.
این محصولات ارزان تر و سبک تر هستند. همچنین از آنجایی که از شیشه ساخته نشده است، لازم نیست نگران شکستن آن باشید. در نتیجه می توانید آینه هایی را در رنگ های طلایی و نقره ای خریداری کنید.

برای انتخاب بهترین آینه دکوراتیو علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم بهتر است به مکانی که قصد نصب آینه را دارید توجه ویژه ای داشته باشید؛ توجه به این مورد می تواند به انتخاب آینه ای با بهترین ابعاد کمک کند و همان طور که می دانید آینه ها مدل و طرح های مختلفی دارند و آینه های فلزی با توجه به استحکام و استقامت بالایی که دارند می تواند به شما کمک کند که آینه ای مطابق با دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید.

توجه به رنگ پشت آیینه

 از دیگر نکات مهم و کاربردی در زمان انتخاب آینه دکوراتیو می توان به رنگ پشت آینه اشاره کرد لازم به ذکر است که بعد از توجه به فنزو آینه نوبت به مرحله اضافه کردن لعاب می رسد که این امر از خورده شدن جیوه جلوگیری می کند و بهتر است برای محافظت از جیوه در آینه از روکش های ضخیمی برای آن استفاده شود که در نتیجه طول عمر و ماندگاری آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

در زمان خرید آینه دکوراتیو بهتر است به شیشه ای که برای این آینه ها استفاده شده است دقت کنید چرا که شیشه از مهم ترین قطعات در تولید این تجهیزات به شمار می آید و بهتر است به صافی و شفاف بودن سطح شیشه توجه بسیاری توجه داشته باشید.

لبه و قاب آینه دکوراتیو

از مهم ترین نکاتی که می تواند افراد را به خرید آینه دکوراتیو ترغیب کند می توان به لبه و قاب آینه اشاره کرد که بهتر است استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد که در زمان اتصال لبه های آینه درون قاب از شکستن و در رفتگی آن جلوگیری کنید و بهتر است از قاب های پلاستیکی برای این منظور استفاده کنید چرا که استحکام بالایی دارد.

نکات مهم در زمان خرید آینه دکوراتیو فلزی

نکات مهم در زمان خرید آینه دکوراتیو فلزی

در زمان خرید و یا سفارش آینه دکوراتیو فلزی بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید تا بتوانبد بهترین محصول را برای منزل خود خریداری نمایید.

جنس فلز

در زمان انتخاب و خرید بهتر است به جنس فلز آن توجه ویژه ای داشته باشید که ضد زنگ باشند، در برخی مواقع بسیاری از تولید کنندگان برای فروش محصولات خود اقدام به تولید آینه هایی با قاب های فلزی نامرغوب می کنند که همین امر سبب می شود که در برخورد با رطوبت و یا آب دچار زنگ زدگی شوند و یا این که لکه هایی سیاه بر روی فلز نمایان شود که چهره ای زشت را برای آینه شما به همراه دارد و همین امر ایجاب می کند که شما دوستان عزیز همواره به جنس فلز به کار رفته برای قاب آینه توجه ویژ ه ای داشته باشید.

در برخی مواقع فلزاتی که برای آینه استفاده می شود بسیار ظریف هستند و در صورتی که ظرافت آن ها از میزان نرمال خارج شود امکان شکستگی آن وجود دارد.

قاب آیینه باید استحکام لازم را داشته باشد.

آینه و فلز باید به صورت اصولی به یکدیگر متصل شوند در غیر این صورت از هم جدا می شوند.

هماهنگی با محیط

در زمان خریدن این تجهیزات بهتر است به هماهنگی این تجهیزات با دکوراسیون خود توجه ویژه ای داشته باشید تا زیبایی را برای منزل شما به ارمغان بیاورد.

شما دوستان عزیز می توانید برای خرید آینه دکوراتیو با کارشناسان فروش ما در فروشگاه اینترنتی خانه شما ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورید.

مقاله پیشنهادی: اهمیت و تاثیر کتابخانه در دکوراسیون منزل + نکات کلیدی خرید

نکات مهم قبل از خرید آینه

نکات مهم قبل از خرید آینه

اما برای خرید این لوازم دکوری نیاز به یکسری از نکات است که لازم دانستیم در این مقاله آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید یک خرید مناسب را داشته باشید.

  • اندازه
  • شکل ظاهری
  • نصب
  • قیمت

اندازه

قبل از خرید آینه دکوراتیو باید از داشتن فضای کافی برای نصب آن مطمئن شوید. بنابراین، ابتدا خانه خود را بررسی کنید و مکانی که آینه را می خواهید نصب کنید تعیین کنید. بنابراین به راحتی می توانید از بین مدل های مختلف موجود در بازار که در اندازه های مختلف عرضه می شوند، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید که آینه ای که برای یک اتاق کوچک خریداری می شود ممکن است برای اتاق خواب اصلی مناسب نباشد. آینه ای که برای پذیرایی انتخاب می کنید بزرگ است و برای اتاق کودک مناسب نیست. بنابراین همیشه ابعاد مورد نظر خود را به خاطر بسپارید.

آینه دکوری چند تیکه

شکل ظاهری آینه

هنگامی که تصمیم به خرید آینه ها یا استیکرهای دکوری را می گیرید، انواع و طرح های مختلفی را در بازار پیدا می کنید. انتخاب بین همه این ویژگی ها می تواند کمی گیج کننده باشد. بنابراین، ابتدا نوع مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

نصب

همانطور که می دانید بسیاری از آینه های تزیینی چند تکه دارند که این تکه ها ظاهر متفاوتی را در طرح و نصب ایجاد می کنند. در هنگام خرید این محصولات می توان این قطعات را در کنار هم قرار داد و یک آینه ی زیبا و دارای جلوه خاص را در دکوراسیون خود داشته باشید.
معمولاً این آینه ها را با چسب های دو طرفه یا چسبی که در قسمت بیرونی شیشه قرار دارد نصب می کنند. در برخی موارد می توانید از شابلون های موجود همراه محصول خریداری شده نصب دقیق تر و آسان تری را داشته باشید تا طرح ها به درستی کنار هم قرار گیرند.

قیمت

آینه های تزئینی با طرح های مختلف در بازار موجود است. بنابراین ارزش های متفاوتی دارند. جنس این محصولات تاثیر زیادی بر ارزش آن دارد. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید این محصول، بودجه ای را که می خواهید برای خرید آن صرف کنید را در نظر بگیرید. البته آینه ها معمولا قیمت مناسبی دارند.

مدل های متنوعی از آینه های دکوراتیو در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود آن ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر خطوط خسته کننده ای در فضای خانه دارید، می توانید با خرید یک آینه گرد از این کسالت خلاص شوید. این نوع آینه می تواند به فضا زیبایی ببخشد. اگر یک آینه بزرگ در خانه خود نصب کنید، خانه شما بزرگتر به نظر می رسد.

همچنین برای زیبایی بصری بیشتر منزل خود از آینه های کوچک استفاده کنید که معمولا بر روی دیوار پشت مبل، سقف یا بالای قفسه ها، کابینت ها قابل نصب هستند. 

سخن پایانی

از گذشته های دور تا کنون در معماری و دکوراسیون اصیل ایرانی آینه ها نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند و شما دوستان عزیز با نگاهی به دوره قاجار و صفوی می توانید شاهکارهای معماری را مشاهده نماید، بنابراین نمی توان استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را ملزم به مکان و زمان خاصی دانست و شما دوستان عزیز می توانید در قسمت های مختلف از منزل خود با توجه به نیازی که دارید از آینه ها که این روزها با نام آینه دکوراتیو شناخته شده اند استفاده کنید و زیبایی و چشم نوازی بسیاری را برای محیط خود به ارمغان بیاورید.

اما بهتر است قبل از آن که خریدی انجام دهید به نکات مهمی که در سطرهای بالا به آن ها اشاره کردیم توجه داشته باشید و سپس محصول مورد نظر را خریداری نمایید و یا این که با شماره هایی که در انتهای مقاله درج شده است با کارشناسان فروش ما در تماس باشید و اطلاعات لازم را در خصوص آینه دکوراتیو متناسب نیاز و خواسته خود به دست بیاورید، همچنین در فروشگاه اینترنتی خانه ها شما می توانید مدل های متنوعی از آینه دکوراتیو مشاهده کنید و متناسب با نیاز و سلیقه خود آن ها را خریداری نماید.

مطلب پیشنهادی: اهمیت دیوار در دکوراسیون منزل

نظر خود را بنویسید

whatsapp