معرفی جدیدترین مدل‌ های چوب پرده + نکات خرید

معرفی جدیدترین مدل‌ های چوب پرده + نکات خرید

در حالت کلی شاید به نظر نرسد که چوب پرده، این مورد جزیی اما مهم چه تاثیری در ایستایی، خوب و زیبا به نظر رسیدن پرده و جلوهٔ بهتر دکوراسیون داخلی دارد. اما حقیقت این هست که انتخاب چوب پرده مناسب واقعا مهم و کلیدی است و باید مطابق مدل و نوع پرده میله پرده مناسبی را خریداری کرد. در این مقاله تصمیم داریم تا با معرفی جدیدترین مدل‌‌های چوب پرده شما را برای سفارش و خرید یک میله پرده ممتاز و کاربردی راهنمایی کنیم پس در این صحفه آنلاین بمانید‌.

معرفی جدیدترین مدل‌ های چوب پرده برای و خرید آن‌ها

چند نمونه از انواع چوب پرده‌های معروف و رایج در بازار که عموما مردم آنها را برای خرید انتخاب می‌کنند در ادامه‌ آورده‌ایم.

چوب پرده ساده

● چوب پرده ساده

یکی از رایج‌ترین و معمولی‌ترین انواع چوب پرده که از دو جنس چوب و فلز تولید و به وفور در بازار یافت می‌شود چوب پرده ساده است. نوع فلزی قابلیت تغییر سایز و دوبل شدن برای نصب والان هم دارد و یک مزیت برای این مدل میل پرده محسوب می‌شود. ریل پرده چوبی بیشتر با طول‌های برش خورده و اندازه‌های استاندارد به فروش می‌رسد. میله پرده ساده توسط براکت‌های دیواری روی دیوار سوار می‌شود.

چوب پرده چرخشی یا منحنی

● چوب پرده چرخشی

عموما خیلی مورد قابل استفاده‌ای نیست و برای درهای فرانسوی و پنجره‌های باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک طرف آن به پنجره متصل می‌شود و بوسیله لولا می‌توان پرده و چوب پرده را حرکت داد چرا که یک طرف آن آزاد است و به جایی وصل نیس. در واقع پرده با کمک لولای میله‌اش باز و بسته می‌شود.

● چوب‌ پرده سنتی

این مدل برای پوشش دادن پنجره های بزرگ و پنجره اتاق خواب گزینه خوبی است. چوب پرده سنتی که به نام میل پرده تراورس هم خوانده می‌شود بسیار پر‌فروش است. در این مدل قلاب‌های پارچه‌ ای داخل سوراخ کوچک روی قلاب های فلزی یا حامل قرار می‌گیرند. این مدل با طناب و یا از راه دور امکان جمع کردن پرده را به افراد می‌دهد. حتی با کمک این مدل چوب پرده امکان جمع شدن پرده از وسط به دو طرف هم وجود دارد و برای درب‌های کشویی بسیار مناسب است.

میل پرده پنهان در پرده اورسی

● چوب پرده پنهان

از نام این مدل پیداست که چوب پرده با چشم دیده نمی‌شود و برای کسانی که تمایل به دیده شده میل پرده ندارند گزینه خوبی است. از انواع مدل‌های این مدل میله پرده می‌توان به مدل‌های اورسی،‌ جیب باز و کششی اشاره کرد که در بازار و سایت‌های فروش موجود بوده و به راحتی قابل سفارش هستند. این مدل عموما به شکل میله قفل دار هست که قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد و بیشتر به رنگ‌های سفید و جنس فلزی عرضه می‌شود.

چوب پرده تزیینی

● چوب پرده تزیینی

این مدل در جلوه بیشتر و زیبا به نظر رسیدن پرده تأثیر زیادی دارد. از جنس‌های مختلفی مانند برنج، چوب، فرفوژه، پیوتر و غیره درست می‌شود و ظاهر شیکی دارد. تزیینات به کار گرفته شده در این مدل از تنوع بالایی برخوردار هستند و به راحتی می‌توانید انواع آن را با دکوراسیون منزل، رنگ و مدل پرده ست کنید.

چوب پرده سیمی

● میله پرده سیمی

اگر ریل پرده خیلی بلند باشد یا پرده پرکار و سنگین باشد از میله پرده سیمی مخفی استفاده می‌شود. این مدل میل پرده در دو انتهای ریل خود سیمی دارد که کمک می‌کند فشار به روی ریل‌‌های اصلی هنگام باز و بسته شدن پرده کمتر شود.

میل پرده قابل تنظیم

● میله پرده قابل تنظیم

این مدل برای مستأجران بسیار توصیه می‌شود چرا که از دوطرف قابلیت تنظیم سایز داشته و برای کسانی که مدام در حال جابجایی هستند صرفه اقتصادی دارد و پیشنهاد می‌شود.

میل پرده دوتایی

● میله پرده دوتایی و چندتایی

برای نصب پرده‌های دو یا چند تکه این مدل گزینه خوبی است. چرا که با این کار دیگر نیاز به نصب چند میله ندارید و با نصب یک ریل پرده می‌توانید پرده‌های دو لایه و سه لایه را روی یک میل سوار کنید. این مدل معمولا برای پرده رویی که تزیینی است، متحرک نیست و فقط جایی برای نصب دارد اما برای پرده زیرین مانند سایر میله‌ها عمل می‌کند و قابلیت کشیدن و جمع کردن پرده را دارد.

شما می توانید برای خرید انواع پرده سالن پذیرایی به این صفحه مراجعه نمایید: پرده سالن پذیرایی

نکات مهم در انتخاب میل پرده یا چوب پرده

نکات مهم در انتخاب میله پرده

قطعا هنگام خرید چوب پرده باید به لوازم جانبی همراه آن نیز توجه ویژه داشته باشید چرا که اکثر میل پرده‌ها به همراه این لوازم قابل نصب هستند و در صورت نبودن یکی از آنها در وصل کردن آن به سقف یا دیوار دچار مشکل خواهید شد‌. در ادامه نیز نکات مهم انتخاب چوب پرده را برای شما بازگو کرده‌ایم تا خریدی موفق در این مورد (چوب پرده) داشته باشید.

● میل پرده باید با توجه به مدل پرده انتخاب شود

همانطور که در ابتدا گفتیم میل پرده به همراه لوازم جانبی به فروش می‌رسد و بدون آنها در اکثر موارد قابل نصب نیست اما قبل از انتخاب میل پرده و خرید لوازم جانبی لازم است اول مدل پرده انتخاب شود تا با توجه به آن چوب پرده مناسب را تهیه کرد.

● چوب پرده ضخیم و قطور بخرید

اگر پرده چین دار دارید و ترجیح می‌دهید نمای جذابی از پرده را مشاهده کنید چوب پرده ضخیم بخرید. این مدل‌ها همیشه به چشم می‌آیند و جلوه بصری خوبی برای منزل ایجاد می‌کنند. البته همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد انواع چوب پرده نازک و ساده هم در بازار موجود است که می‌توان آنها را برای منزل انتخاب کرد ولی مدل‌های ضخیم چشمگیر هستند مخصوصا اگر در رنگ‌های مشکی و طلایی خریداری شوند.

● چوب پرده را متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید

یکی از نکات مهم خرید چوب پرده انتخاب میله پرده هماهنگ با دکوراسیون محیط است. مثلاً چوب پرده سنتی و کلاسیک برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است که بیشتر به رنگ‌های طلایی و جنس چوبی یا فرفوژه در بازار موجود هستند.

● برای پرده‌های بزرگ میله تراورس بخرید

برای پرده‌هایی که در محیطی بزرگ قرار دارند و مدام نیاز به باز و بسته شدن دارند بهترین انتخاب میله تراورس است.

● انتخاب میل پرده عریض برای بزرگ‌تر دیده شدن پنجره

از میله پرده هایی که سایز بزرگتری نسبت به عرض پنجره دارند برای بزرگ‌تر دیده شدن پنجره انتخاب کنید.

● انتخاب میله پرده مناسب برای والان پرده

بهتر است برای ثابت یا والان پرده از چوب پرده مخفی، کششی یا معمولی کمک بگیرید.

طول و اندازه

 برای انتخاب میله پرده باید اندازه اتاق و پنجره را در نظر گرفت و میله‌ای انتخاب کرد که به این ابعاد منطبق باشد.

مواد ساخت

میله‌های پرده از مواد مختلفی مانند فلز، چوب، پلاستیک و غیره ساخته می‌شوند. بر اساس سبک دکوراسیون منزل خود، میله‌ای با مواد مناسب انتخاب کنید.

قابلیت تنظیم طول

برخی از میله‌های پرده دارای قابلیت تنظیم طول هستند که باعث آسانی در نصب و استفاده از پرده می‌شود.

قدرت حمایت

 مطمئن شوید که میله پرده انتخابی شما قادر به حمایت از وزن پرده‌های شما باشد تا از احتمال خمیدگی یا افتادگی آنها در طول زمان جلوگیری شود.

هزینه

 همواره به هزینه خرید و نصب میله پرده نیز توجه کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته و همزمان هزینه مناسبی نیز داشته باشد.

ملزومات پرده جهت نصب

معرفی لوازم جانبی چوب پرده و پرده به صورت اجمالی

در ادامه برای آشنایی با لوازم جانبی میل پرده توضیح مختصری درباره بخش‌های مختلف آن برای شما بیان کرده‌ایم که به شرح زیر است.

میله پرده: جز اصلی و کلیدی که بدون آن امکان نصب پرده وجود ندارد و همانطور که اشاره کردیم مدل و جنس‌های مختلفی دارد.

براکت: وسیله‌ای برای نگهداری چوب پرده هستند. 

قلاب یا حلقه: راه اتصال صحیح پرده به میل پرده استفاده از قلاب یا حلقه است و بسته‌ به مدل و دوخت پرده می‌تواند مخفی یا آشکار باشند.

جمع‌کننده و نگهدارنده: انواع مدل‌های مختلفی از جمع کننده و نگهدارنده در بازار موجود است که می‌توان طبق مدل و رنگ پرده آنها را انتخاب کرد. کاربرد این ابزار برای جمع کردن پرده در اطراف نگهداشتن آن است. هم برای ورود نور بیشتر به محیط و هم برای تنوع دادن به مدل پرده این ابزار انتخاب مناسبی است.

درپوش انتهایی: این ابزار علاوه بر ایجاد زیبایی برای نمای پرده یک کاربرد دیگر هم دارد و آن نگهداشتن حلقه‌های پرده و جلوگیری از آویزان شدن پرده می‌شود. البته در پرده‌هایی که به وسیله حلقه نگهداشته می‌شود. درپوش انتهایی پرده به انواع شکل‌های توپ، نیزه، پیکان، ستاره، پرنده، اشکال حیوانات و... طراحی و ساخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ده مدل از پر‌فروش ترین پرده‌ های پذیرایی در سال 2022

نکاتی برای نصب میل پرده

نکات نصب چوب پرده 

  • اگر از فاصله سقف تا پنجره صرف نظر کنید بهترین فاصله برای نصب چوب پرده حالتی است که 5 سانتی‌متر بالاتر از پنجره باشد. لازم به ذکر در صورت خرید میله پرده حلقه‌ای یا میله پرده پانچ حتما باید آن را بالاتر از پنجره نصب کرد.
  • برای بلندتر نشان دادن سقف چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید. 
  • اگر از چوب پرده تزیینی استفاده می‌کنید باید آن را بلندتر تهیه کرده و خارج از چهارچوب پنجره نصب کنید تا بخش تزیینی به چشم بیاید.
  • اگر بین پنجره و سقف، دیوار وجود داشته باشد عموما حالت ریل پرده جایی بین قاب پنجره و سقف نصب می‌شود. یعنی اگر فاصله بین قاب پنجره و سقف را نصف کنید مکانی که میل پرده باید نصب شود مشخص می‌شود. البته این قانون اغلب برای زمانی است که فاصله سقف و پنجره‌ بیش از 30 سانتی‌متر باشد.
  • اگر سقف کوتاه است می‌توانید پرده را بلندتر خریداری کنید‌ و ریل پرده را به سقف نصب کنید تا فضای اتاق بلندتر نظر برسد.

معرفی جدیدترین چوب پرده ها

 

انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید چوپ پرده

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید چوب پرده اهمیت زیادی دارد زیرا:

کیفیت محصول: فروشگاه های معتبر معمولا از مواد با کیفیت بالا و استاندارد استفاده می کنند و محصولاتشان دارای گواهی نامه های معتبر می باشند. این امر می تواند اطمینان از کیفیت و دوام چوب پرده ها را فراهم کند.

تنوع محصولات: این فروشگاه ها معمولا دارای تنوع بالایی در مدل ها و طرح های چوب پرده ها هستند که به شما امکان می دهد بین گزینه های مختلف انتخاب کنید و به سلیقه خودتان بیشتر پاسخ دهید.

خدمات پس از فروش: فروشگاه های معتبر عموما خدمات پس از فروش مطمئنی ارائه می دهند، از جمله تعمیر و نگهداری محصولات. همچنین در صورتی که مشکلی با محصول داشته باشید، به راحتی می توانید به آنها مراجعه کنید.

قیمت منصفانه: علاوه بر کیفیت و خدمات، فروشگاه های مثل فروشگاه خانه شما عموما قیمت های منصفانه و به روزی برای محصولاتشان اعلام می کنند. این برای شما به عنوان مشتری بسیار مهم است .

بنابراین، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید چوب پرده می تواند به شما اطمینان و رضایت بیشتری از خرید شما بخشیده و تجربه خرید خوبی را برایتان فراهم کند.

کلام نهایی

بسیاری از ما هنگام خرید پرده فوکوس بیشتری روی انتخاب نوع و مدل پرده می‌کنیم تا میل پرده، هرچند در درجه اول جنس و مدل پرده بیشتری تأثیر را روی فضا و جلوهٔ بیشتر چیدمان منزل دارند اما در وهلهٔ بعد باید چوب پرده و نوع چوب پرده مورد توجه قرار گیرد. استحکام میله باید محکم باشد تا پرده با هر وزنی را نگه‌دارد. 

چوب پرده باید باعث ایستایی نامناسب پرده نشده و آن را منظم نشان دهد. ریل پرده نباید برای کشیدن و جمع کردن پرده مانعی ایجاد کند و در کنار همه این نکته‌ها که از اول تا اینجای مطلب بیان کردیم قیمت میله پرده بسیار مهم است.

 به قطعیت نمی‌توان گفت میله پرده ارزان بی‌کیفیت است اما در کل خرید میل پرده ارزان توصیه نمی‌شود. ضمنا سعی کنید پرده و میل پرده‌ را از فروشگاه معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید‌ تا هیچ مشکلی هنگام نصب و استفاده پیش نیاید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp