معرفی انواع مدل های میز ناهارخوی کم جا و چند نفره

 راهنمای خرید میز ناهار خوری

اگر قصد خرید میز ناهارخوری دارید خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید زیرا تمام نکاتی را که هنگام خرید میز نهارخوری باید بدانید را در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم، در این مطلب به شما ابعاد استاندارد میز ناهارخوری را توضیح داده ایم که طول، عرض و ارتفاع آن چقدر است؟ میز نهارخوری چند نفره بهتر است؟ کدام میز ناهارخوری مناسب منزل شما است؟ 
پاسخ تمام این سوالات را در ادامه این مطلب به شما خواهیم داد.

انواع میز ناهار خوری چوبی

میز نهارخوری 

قبل از خرید میز ناهارخوری حتما فضایی که می خواهید میز را قرار دهید مشخص کنید و اندازه آن فضا را اندازه گیری کنید تا یک خرید دقیق و ایده آل داشته باشید و بعد از خرید دچار مشکل برای قرار دادن نشوید.

میز ناهارخوری در جنس ها و مدل های بسیار متنوع تولید و ساخته می شود که با توجه به طراحی دکوراسیون منزلتان باید میز مناسب را برای منزلتان تهیه نمایید، میزها در مدلهای چوبی، استیل و غیره ساخته می شوند.

ابعاد استاندارد برای میز ناهارخوری با توجه به افرادی که می خواهند از میز استفاده کنند یا مکانی که می خواهید میز را قرار دهید بسیار مهم است اما سازندگان میزنهارخوری ابعاد استانداردی را برای این کالا مشخص کرده اند که در ادامه مطلب به شما توضیح خواهیم داد.

ارتفاع این محصول در همه ی مدل ها و شکل ها به یک اندازه طراحی شده است، ارتفاع استاندارد حدودا 71 تا 76 سانتی متر است.

میز ناهارخوری چوبی از چوب های متنوعی ساخته می شوند یکی از این چوب ها چوب درخت بلوط است تنوع رنگ در این چوب زیاد است به رنگ های سفید، خاکستری و قهوه ای هستند.

چوب درخت بلوط در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم است و در برابر رطوبت و پوسیدگی نیز مقاومت بالایی دارد به همین دلیل برای ساخت قایق ها نیز از این چوب استفاده می کنند.

میز نهارخوری 4 نفره

میز نهارخوری 4 نفره به شکل مربع و دایره تولید می شود، همانطور که گفتیم ارتفاع با هر نوع شکل ظاهری که دارند یکسان هستند اما طول، عرض یا قطر آن ها متفاوت است.

میز ناهار خوری میگون

در میز های 4 نفره مربع شکل اندازه استاندارد 96 در 96 سانتی متر است، در میز های دایره ای شکل 4 نفره قطر 100 را به عنوان اندازه استاندارد در نظر گرفته شده است، اگر خانه کوچکی دارید بهترین انتخاب برای شما میز ناهارخوری 4 نفره است.

میز نهارخوری 6 نفره 

میز نهارخوری 6 نفره در شکل های مستطیل و بیضی تولید می شوند ارتفاع میز همان 71 تا 76 سانتی متر است اما طول و عرض میز 150 در 90 سانتی متر، قطر میز های بیضی شکل معمولا 120 سانتی متر است.

میز-ناهارخوری

میز نهارخوری 8 نفره

این میز بیشتر مناسب خانواده های پرجمعیت می باشد یا کسانی که خانه های بزرگی دارند، میز نهارخوری 8 نفره مستطیلی شکل با طول 180 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر طراحی می شود، در این میز شش عدد صندلی در طرفین و دو عدد صندلی در بالا و پایین میز قرار می گیرند.

میز ناهار خوری 8 نفره

میز های مربعی 8 نفره نیز تولید می شوند اما مناسب برای سالن هایی با پذیرایی بزرگ است ابعاد میز مربع شکل 180 در 180 سانتی متر است، میز های بیضی شکل 8 نفره تیز تولید می شوند که ابعاد آن ها حدودا 180 در 90 سانتی متر است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع در خرید انواع میز و صندلی

انواع میز نهارخوری

میز نهارخوری کمجا

اگر منزل شما کوچک است و فضایی برای گذاشتن میز نهارخوری ندارید پیشنهاد من به شما استفاده از میزتاشو است، این میزها را به راحتی می توانید هنگام استفاده باز کنید و وقتی کارتان با آن تمام شد آن را جمع کرده و در جای مناسب قرار داد.

میز ناهار خوری کمجا

میز ناهارخوری تاشو در مدل های فلزی، پلیمری، پلاستیکی و چوبی تولید می شوند هنگام خرید میز تاشو تا جایی که می توانید از خرید میزهای بی کیفیت و ارزان قیمت خودداری کنید زیرا به جای استفاده از میخ و دوخت چوب از چسب چوب برای وصل کردن پایه ها به میز استفاده شده و باعث عدم تعادل در قسمت پایه ها می شود و اینکار عمر میز را کم می کند.

میز ناهارخوری مدرن

سبک مدرن از قرن بیستم شکوفا شده است، میزناهارخوری مدرن از خطوط تمیز و زاویه های تیز تشکیل می شوند اگر دکوراسیون خانه شما مدرن است، بهترین انتخاب برای شما میزی است که بسیار ساده باشد و در عین حال شیک باشد و از رنگ های خنثی استفاده شده باشد.

میز ناهار خوری مدرن

معمولا میزهای ناهارخوری مدرن از سطوح شیشه ای و یا براق ساخته می شوند پایه ها و طرح این نوع میز ها با اشکال خاص طراحی می شوند دررنگ ها و جنس های متفاوت تولید می شوند، سفید، کرم، مشکی از رنگ هایی هستند که در این سبک زیاد استفاده می شوند.

میز نهارخوری چوبی

میز نهارخوری چوبی یکی از پرطرفدارترین مدل ها برای میز است، به دلیل استحکام بالایی که دارند بسیار محبوب اند در طرح و رنگ های متنوع تولید می شوند که مناسب هر دیزاین داخلی هستند، معمولا از چوب راش، گردو، افرا و بلوط ساخته می شوند، استفاده از میز ناهارخوری چوبی مدرن یک ایده بسیار جذاب برای منزل شما است زیرا فضای گرم و دلپذیری را در خانه شما ایجاد می کند.

میز ناهار خوری چوبی

میزهای تمام چوبی بسیار گران قیمت هستند اگر نمی خواهید هزینه ی زیادی برای خرید میز نهارخوری انجام دهید پیشنهاد من به شما خرید میزهایی است که با طرح چوب ساخته می شوند هم قیمت مناسبی دارند و ظاهر شیک و مدرن دارند و با همه دکوراسیون های داخلی هماهنگی دارند، بعضی از این میز ها ترکیب چوب و فلز هستند که ظاهری جدید و مدرن دارند و معمولا پایه های آن از فلز محکم ساخته می شود.

میز نهارخوری گرد 

اگر منزل شما کوچک است به شما پیشنهاد می کنم از میز ناهارخوری گرد استفاده کنید زیرا فضای کم تری را اشغال می کند و اینکه گوشه های تیز ندارند و رفت و آمد از کنارشان به راحتی انجام می شود بدون اینکه به میز برخورد داشته باشید و مناسب خانواده هایی است که فرزند کوچک در خانه دارند، به دلیل گرد بودن میز تمام افراد نزدیک به هم می توانند بنشینند و گرما و صمیمیت بیشتری بین اعضای خانواده ایجاد می شود.

میز ناهارخوری 4 نفره

میز ناهارخوری فلزی

قیمت میز ناهارخوری فلزی نسبت به میز ناهارخوری چوبی کم تر است این میز در برابر رطوبت مقاوم است و دوام بالایی دارند از عیوب میز نهارخوری فلزی این است که تنها با دکوراسیون های خاصی هماهنگی دارد و چون روی میز از شیشه استفاده می شود امکان شکستن شیشه این میز زیاد است.

میز ناهار خوری فلزی

میز نهارخوری شیشه ای

میز ناهارخوی شیشه ای گزینه بسیار جذاب و مدرن می باشد این مدل میز ناهارخوری بسیار ترند شده است، تمیز کردن این میز ها بسیار راحت است و کثیفی روی آن باقی نمی ماند اما همانطور که تمیز کردن آن راحت است خیلی سریع نیز کثیف می شود، این میز به دلیل شیشه استفاده شده در آن در برابر خراش و گرما مقاوم است و همینطور با هرنوع دکوراسیون داخلی به خصوص دکوراسیون مدرن هماهنگی دارند.

میز ناهارخوری شیشه ای

میز نهارخوری سنگ مرمر

میز نهارخوری سنگ مرمر به دلیل ظاهر شیکی که دارد بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد از عیوب این میز می توان به زود کثیف شدن آن اشاره کرد و اینکه وزن زیادی دارد و جا به جایی این میز دشوار است.

میز ناهار خوری مرمر

 

میز نهارخوری ملامینه

میز نهارخوری ملامینه تنوع کمی دارد و کیفیت خیلی پایینی نسبت به بقیه مدل های میز ناهارخوری دارد، این میز از روکش نئوپان ساخته شده است و نسبت به میز چوبی و ام دی اف قیمت پایین تری دارد.

نکات مهمی که درباره میز ناهار خوری باید بدانید

محل قرار گیری میز ناهارخوری باید به گونه ای باشد که رفت و آمد از کنار میز به راحتی انجام شود هم چنین هنگام نشستن به راحتی صندلی ها را به بیرون بیاورند هر فرد حدودا به 60 سانتی متر فضا برای نشستن بر روی میز احتیاج دارد میز ناهارخوری خود را طوری بچینید که این فضا تامین شود.

فرشی که می خواهید میز را روی آن قرار دهید باید حدود 60 سانتی متر بزرگتر از میز باشد تا هنگام نشستن پاها بر روی فرش قرار گیرد.

نکات مهم هنگام خرید میز ناهار خوری

بهتر است فاصله بین میز و دیوار 24 سانتی متر باشد فاصله بین صندلی ها نیز باید طوری باشد تا افرادی که در کنار هم نشسته اند دستشان با یکدیگر برخورد نداشته باشد.

اگر خانه شما کوچک است بهتر است که میز خود را در کنار دیوار قرار دهید تا فضای خانه تان را اشغال نکند یا می توانید از میز ناهارخوری تاشو استفاده کنید، در هنگام خرید به نحوه ی اتصال پایه ها، صاف و یکدست بودن سطح میز و تراز بودن آن به خصوص در مدل هایی که از چوب ساخته شده اند دقت کنید.

میز نهارخوری ارزان

قیمت میز نهارخوری با توجه به جنس و ابعاد آن تعیین می شود و اگر کیفیت ساخت آن بالا باشد طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارد و همینطور استحکام بالا و طول عمر طولانی دارند، اما این را به یاد داشته باشید که همیشه گرون بودن نشانه ی با کیفیت بودن یک کالا نیست هنگام خرید حتما به جنس و کیفیت ساخت میز توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: 5 مدل از برترین و پرطرفدارترین میز تلویزیون های جدید و مدرن

نظر خود را بنویسید

whatsapp