چمن مصنوعی طرح بهار

چمن مصنوعی طرح بهار baha

چمن مصنوعی طرح بهار 25 میلیمتری با بافت سبز و سرزنده مناسب برای زیبا سازی و ایجاد فضای سبز فضاهای سرپوشیده.

وضعیت کالا: اتمام موجودی

چمن مصنوعی طرح بهار

ویژگی های فنی این مدل با بهره گیری از ارتفاع الیاف 25 میلی متر، یکی از زیبا ترین مدل های چمن مصنوعی تزئینی در بازار کشور محسوب می شود . این چمن به دلیل داشتن ظاهر شاداب و پویای خود، در مصارف خانگی و تجاری کاربردهای فراوانی دارد و سال ها میهمان محفل سبز و صمیمی شما خواهد بود. الیاف به کار رفته در مدل بهار، دقیقاً مشابه مدل لایت می باشد؛ با این تفاوت که الیاف فرفری بهار به رنگ سبز روشن است ولی در مدل لایت به رنگ بژ و قهوه ای. از نوع تک رشته (monofilament) و از دو نوع راست و فرفری تشکیل شده که این نوع چمن مصنوعی، اصطلاحاً دو بافت نامیده می شود. شکل سطح مقطع رشته های نخ در مدل بهار از نوع کمانی (هلالی، منحنی، پرانتزی، خمیده) می باشد. پیشتر درباره مزایای الیاف کمانی توضیح داده ایم ولی نگاهی دوباره به آن می اندازیم.

• ایجاد حس بصری طبیعی و واقع گرایانه؛ به این شکل که انعکاس نور (خورشید یا چراغ) از روی الیاف در سمت و سوی مختلف انجام شده و درخشش بیش از حد چمن کاهش می یابد.

• این نوع نخ، وزن روی خود را ذخیره و آزاد می کند که در نتیجه، باعث بازگشت رشته به حالت ایستا و راست خواهد شد. بنا بر این، تغییر شکل و کوبیده شدن الیاف با سرعت آهسته تری رخ می دهد و ماندگاری چمن مصنوعی به مدت طولانی تضمین می شود.

• شکل فرو رفته (کاو) الیاف، باعث نگهداری قطرات آب بر روی چمن می شود که این پدیده، به شبنم صبحگاهی روی چمن طبیعی شباهت دارد و جلوه ای بی نظیر به آن می بخشد. با تبخیر قطرات آب، دمای چمن مصنوعی کاهش یافته و خنک می شود. ظرافت و لطافت الیاف مدل بهار در کنار رنگ دلپذیر آن، سبب ایجاد حس آرامش و نشاط می شود. وزن (دیتِکس) هر رشته از نخ های مدل بهار به میزان 800 گرَم بر ده هزار متر طول می باشد و در مقابل تغییر شکل و پوسیدگی، مقاومت خیلی خوبی دارد. تراکم بافت الیاف راست (اصلی) مدل بهار همچون دیگر مدل های دو بافت، کمتر از انواع تک بافت می باشد. دلیل آن هم کاملا روشن است؛ زیرا وجود الیاف فرفری در انواع دو بافت، باعث حجیم شدن و ایستایی الیاف راست شده و ضربه گیری چمن را افزایش می دهد. افزودن شن سیلیس به میزان 7 تا 10 کیلوگرم بر متر مربع، تاثیر بسیار مثبتی بر افزایش عمر و زیباییِ مدل بهار می گذارد. دیگر فوائد شن سیلیس از این جمله اند:

• محافظت از لایه پشتیبان در مقابل عوامل مخرّب محیطی

• افزایش وزن چمن و جلوگیری از جا به جایی و موج برداشتن

• کاهش دما و خنک نگه داشتن چمن مصنوعی به دلیل 1- رسانش گرمایی بالا 2- جذب و تبخیر تدریجی آب انباشت خاک و کثیفی در مدل بهار به میزان متوسط اتفاق می افتد که به دلیل تراکم بافت پایین، با یک شستشوی ساده، پاکیزه می شود.

الیاف چمن مصنوعی پس از مدتی استفاده، اندکی کوبیده و فشرده می شود که شانه زنی دستی یا ماشینی، موجب ایستایی الیاف و بازیابی چمن مصنوعی می شود. الیاف مدل بهار از نظر رنگ بندی، در گروهBicolor (دو رنگ) طبقه بندی می شود؛ به این صورت که از دو طیف سبز تابستانه و سبز بهاره روشن در ساخت آن استفاده شده است. رنگ روشن چمن بهار، گرمای نور خورشید را به میزان کمتری جذب می کند و سبب خنک ماندن آن می شود.

عرض تمامی رول‌ها، 2 متر می‌باشد و قیمت فوق به ازای هر متر مربع میباشد.

عدد وارد شده به هنگام ثبت سفارش، مساحت کل است و این عدد مضربی از دو می باشد. مثال: در صورت ثبت سفارش 6 مترمربع چمن مصنوعی، رول ارسالی به ابعاد 2در3 متر خواهد بود.

ویژگی های مثبت و منفی:

+ رنگ شاداب، تراکم بافت مناسب، لطافت

- الیاف فرفری از پیچ و تاب کافی برخوردار نیست، پوشش لاتکس نه چندان رضایت بخش

سوالاتی که مردم درباره چمن مصنوعی بهار مطرح می کنند:

1- آیا ظاهر چمن بهار بیش از حد مصنوعی نیست؟

همان طور که قبلا توضیح دادیم، انواع چمن مصنوعی بهاره به دلیل داشتن رنگ سبز یکدست و عدم برخورداری از الیاف زرد و قهوه ای، اندکی غیر طبیعی به چشم می آیند. ولی جالب است بدانید که بخش بزرگی از مصرف کنندگان، چنین ترکیب رنگی را می پسندند و آن را نسبت به مدل های چمن مصنوعی پاییزه ترجیح می دهند.

2- چه چیزهایی به چمن مصنوعی بهار آسیب می زند؟

آتش و اجسام داغ مثل ذغال بر افروخته و سیگار روشن، مواد اسیدی و قلیایی، اشیاء تیز و سنگین، مواد رنگی و چسبناک و...

نظر خودتان را بنویسد
whatsapp